Als je de kalender van de Mudsweattrails voor de BeNeLux bekijkt, is er alvast één grote witte vlek die opvalt: Vlaanderen! Nochtans is trailrunning ook populair in Vlaanderen.Hoe komt 't dan dat de kalender voor Vlaanderen blanco is? Bij mijn weten is de marathon van Kasterlee grotendeels onverhard, en hebben ze ook in Buggenhout een bosmarathon. Hier en daar wordt ook een bosloop georganiseerd. Blijkbaar halen die allemaal de site van de Mudsweattrails niet. Let op, ik wil hier niemand iets verwijten! Het valt gewoon op.

Stel dat die paar wedstrijden wel de kalender halen, dan is Vlaanderen nog steeds grotendeels een witte vlek op de trailkalender. Zelf woon ik een in streek die nochtans veel te bieden heeft voor trailrunning. Het Meerdaalwoud, het Dijleland en het Zoniënwoud ten zuiden van Leuven en ten oosten van Brussel vormen een netwerk van vele onverharde wegen door bossen, moerassen en akkers. Ik denk dat het zelfs mogelijk is een trailloop langer dan 100km samen te stellen over zeker 95% onverharde wegen.

Moesten er mensen geïnteresseerd zijn, dan wil ik gerust eens een trainingstocht van 30-35 km organiseren!

Uiteraard hoop ik ook op reactie uit andere hoeken van Vlaanderen!

Weergaven: 317

Berichten in deze discussie

Hoi Wouter

de eerste trailun in Zuid limburg was zeer goed.19 deelnemers, waarvan de meeste 20km deden. enkel deden er 14km.De bevoorrading en de pers deed mijn vrouw,samen met enkel nietlopende collega's. ze waren met de auto. In de lokale sporthal kon tegen vergoeding gedoucht (1.5euro)worden.Ondanks een heterogene groep, liep alles heel vlot en aangenaam. reklame was via mijn klimclub, het LBV en mondelinge reclame.Dit was voor mij meer dan voldoende, anders is de groep te groot.

Op zaterdag 15 april is de nieuwe Bloesemtrailrun.Ook weer een groepsloop in de zelfde omgeving maar een ander parcour,12km of 22km of meer.

verdere info volgt

Lode

Het is hier ook veel te vlak ;-)

Met de trailers uit de buurt lopen we hier toch ook af en toe een training van 25 à 30K, waarbij we 3 bossen combineren en elk paadje benut wordt. 
De 'bossen' zijn: Het Stropersbos (BE), het Waterwingebied(BE/NL) en de Clingse bossen (NL), we gaan dus internationaal ;-)   

Gunther, tof dat jullie toch een mooi parkoers hebben! Hoeveel % is jullie omloop onverhard?

Groeten,

Wouter

99,5% !
Om van het ene naar het andere gebied te gaan moet je telkens slechts 1 baan oversteken.

Selecteer "Stropersbos, Stekene" in Google , dat staat centraal , en dan de bossen noordelijk erbij tussen Buitenstraat en Molenstraat enerzijs, en westelijk het gebied tussen Hellestraat en De Stropersstraat.

Hallo Gunther,

Mijn excuses voor mijn late reacties, maar heb 't zowel op werk als privé heel druk. Hebben jullie plannen om er een wedstrijd of open groepsloop te organiseren?

Groeten,

Wouter

Nog even los van races, hoe zit het gewoon met routes in Vlaanderen. Ik ben in Mei in Ieper, Brugge en Antwerpen en zou graag wat stukjes gaan lopen. In Ieper lijkt het me nog wel te doen (als ik de fietsers een beetje kan ontwijken), maar Brugge en vooral Antwerpen lijkt me een uitdaging worden om daar in de buurt iets trailerigs te vinden ?

Willem, ik weet niet hoe mobiel je bent als je in Vlaanderen bent, maar ten zuidwesten van Ieper heb je de gemeente Heuveland, met de beroemde Kemmelberg (156m) en oa de Rodeberg en de Zwarteberg. Als je weet dat dalen zakken tot minder als 30-40m boven de zeespiegel dan kun je hier gemakkelijk wat hoogtemeters halen. In 't VVV-kantoor te Kemmel kun je een mountainbikekaart halen. Als je naast lopen nog tijd hebt voor iets anders, bezoek dan de vele oorlogsmonumenten van de eerste wereldoorlog.

Brugge: ten zuiden daarvan zijn er enkele bossen. Met trein ben je anders in een kwartier aan de kust. Deze streek is zeer vlak.

Wat betreft Antwerpen kan ik niet zoveel tips geven. Misschien de Kalmthoutse heide. Het is er alleszins ook vlak.

Groeten,

Wouter

Bedankt,

De oorlogsmonumenten wil ik zeker bezoeken.. misschien ook wel hardlopend door de streek als dat enigszins mogelijk is. Te voet krijg je vaak beter een gevoel voor de historie van het land.

Bedankt. De plannen zijn alweer ietsies bijgesteld... we gaan niet naar Ieper, maar naar Kemmel, dus met die "berg" zit het alvast goed :)

RSS

Recente activiteiten

ProfielpictogramFiveFingersNL via Twitter
@twunning_be @frunning Bij genoeg animo, of course! Corrado komt graag nog een keertje ;-)
Twitter31 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@BasvanDokkum Zie contactpagina http://t.co/5HCC8SuW ;-)
Twitter32 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@johannesdeloper Wij zijn benieuwd wat je te melden hebt ;-)
Twitter34 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
RT @Mr_Trix: Ik ben weer erg blij met me nieuwe @FiveFingersNL kon niet kiezen heb gelijk maar 2 paar gekocht deze en http://t.co/cCOG5ERJ
Twitter35 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@BarefootRnnngNl @team71_dsg Zeker een uitdaging! Gedachte even parkeren ;-) Successssss!!!
Twitter35 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@esselbrugge1976 @run2dayhgv Graag gedaan ;-)
Twitter36 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
RT @RichardRunning: @FiveFingersNL nog bedankt voor de Step by Step brochure. De 2 pagina's met voetenfitness heb ik uitgeknipt en opgeh ...
Twitter37 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'Ik ben lekker stout' van Arjan
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'De Helicopter Run Vliegbasis Gilze Rijen' van Jean Paul Vintcent
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'Weinig kans op sneeuw in juni' van Niels uit elst
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'we zijn d'r weer bij en dat is prima!' van leo boekestijn
2 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'IJsselsteinloop' van Petra
2 uur geleden
Dees Sodaar heeft een status geplaatst
"perfect loopweer: de eerste keer een heel uur = 12km. Volgend doel: 16 km uitlopen."
2 uur geleden
ProfielpictogramDUTCH ROAD RUNNERS
4 uur geleden
ProfielpictogramBodyofadancer via Twitter
@TweetsByTor: Need new running trainers. Any suggestions?" @ZESTmagazine awesome run today in New Balance Minimus (Vibram sole) #gobarefoot
Twitter5 uur geleden · Beantwoorden · Retweet
Esther heeft gereageerd op blogbijdrage 'IJsselsteinloop' van Petra
8 uur geleden

© 2012   Gemaakt door ronnie.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden