Een goede manier om de atleten van je eigen club te waarderen is het per wedstrijd beschikbaar stellen van een prijs voor snelste man en vrouw van de club. En om de competitie binnen de club te vergroten: een jaarprestatielijst.

Weergaven: 43

Berichten in deze discussie

Lijkt me een goed initiatief. Alleen wel met als randvoorwaarde dat de groep die hierom gaat strijden een beetje volume heeft. Als elke wedstrijd door dezelfde man/vrouw 'gewonnen' wordt gaat de lol er ook snel vanaf voor de rest denk ik.
Mee eens. Omringende verenigingen als Pallas en Fortuna hanteren al jaren een dergelijk systeem. Dit motiveert de snellere lopers. Een stukje erkenning is altijd fijn. De opmerking van Pieter Jan snijdt ook wel hout hoewel je dit moeilijk kan voorkomen. Er zijn altijd periodes in het bestaan van een club dat één persoon een bepaalde afstand domineert. Bij Spark is dat overigens niet het geval. Leuk onderwerp ook voor op Facebook bij Spark.
En nu is het dan een feit: we gaan de beste atleet en atlete van Spark per afstand die tijdens de Spijkenisse Marathon gelopen wordt op de eerste trainingsavond erna huldigen. Dat doet natuurlijk de trainer die die kanjer begeleid heeft.
Een opleving: in Sommelsdijk, eerste van Buuren loop over 10 km, waren tien SPARK atleten aan de start verschenen en daarbij werd nog eens zeer verdienstelijk gelopen ook. Het begin van een wedstrijdseizoen waarin meer Sparkers zich van voren laten zien?
Zie ook www.avspark.nl voor een kort verslag.
Dat is goed om te horen. Er zitten nog maar weinig Sparkers op deze website ten opzichte van Facebook dus ik kan hier vrijuit praten. :-) Vorig seizoen was natuurlijk een lachertje wat betreft de prestaties van SPARK, uitgezonderd een enkeling. Daar lag een heel scala aan oorzaken aan ten grondslag zoals blessures, een slapende Buter bij het opmaken van de wedstrijdkalender voor 2010/2011 maar ook gebrek aan kwaliteit.

Wat betreft het uitoefenen van invloed op de kalender. Deze Van Buuren wedstrijd op praktisch dezelfde dag inplannen als de SPARK estafette marathon betekende wederom dat o.a. Einar en Goos niet mee konden doen en maar zeer weinig sterke lopers naar Spijkenisse afreisden. Slechte zaak, net als vorig jaar.

Wat betreft Sommelsdijk: knap van die twee Pallas mannen dat ze Fouad geklopt hebben. Rachid redelijke wedstrijd. Jammer dat hij er op het einde net is uitgesprint door zijn concurrent in de H45. Ook een 2e plaats voor Elsemieke en Bob in hun klassement. Niet voor niets allen de beste in hun loopgroep bij SPARK.
Bob Westerduijn en Kees Gerritsen zijn eerste(!) in hun categorie.

Invloed hebben op de wedstrijdkalender is moeilijk. Aan deze loop doen ook veel Zeeuwen mee met hun eigen regionale wedstrijden. Zondag was er bovendien de Drechtstedenloop en Westlands mooiste. Het is gewoon druk met wedstrijd- en prestatielopen.
Je mag twee wedstrijden missen, dus Einar en Goos hebben nog alle kans!
In Hellevoetsluis was het aantal deelnemers van SPARK flink groter: 17 lopers deden mee en niet onverdienstelijk. Wel vreemd: bij de mannen onder de 45 jaar deed niemand van SPARK mee? In november moet dat natuurlijk veranderen, want dan is de loop bij SPARK zelf.

De 'oudjes' waaronder jijzelf ;-) hebben het prima gedaan. Het aantal lopers vind ik zelf aan de lage kant. Het totaal aantal deelnemers over beide afstanden bedroeg immers ruim 300 man.

Wat betreft de groep onder de 45 jaar, dat is een zorgelijke ontwikkeling in de loopsport in het algemeen en bij SPARK in het bijzonder. Genoeg jeugd en oudere lopers maar in de klasse van 20 tot 40 jaar zijn er maar heel weinig leden en zoals je ziet vrijwel nul wedstrijdatleten.

RSS

Recente activiteiten

ProfielpictogramFiveFingersNL via Twitter
@twunning_be @frunning Bij genoeg animo, of course! Corrado komt graag nog een keertje ;-)
Twitter28 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@BasvanDokkum Zie contactpagina http://t.co/5HCC8SuW ;-)
Twitter29 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@johannesdeloper Wij zijn benieuwd wat je te melden hebt ;-)
Twitter30 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
RT @Mr_Trix: Ik ben weer erg blij met me nieuwe @FiveFingersNL kon niet kiezen heb gelijk maar 2 paar gekocht deze en http://t.co/cCOG5ERJ
Twitter32 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@BarefootRnnngNl @team71_dsg Zeker een uitdaging! Gedachte even parkeren ;-) Successssss!!!
Twitter32 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@esselbrugge1976 @run2dayhgv Graag gedaan ;-)
Twitter33 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
RT @RichardRunning: @FiveFingersNL nog bedankt voor de Step by Step brochure. De 2 pagina's met voetenfitness heb ik uitgeknipt en opgeh ...
Twitter33 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'Ik ben lekker stout' van Arjan
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'De Helicopter Run Vliegbasis Gilze Rijen' van Jean Paul Vintcent
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'Weinig kans op sneeuw in juni' van Niels uit elst
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'we zijn d'r weer bij en dat is prima!' van leo boekestijn
2 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'IJsselsteinloop' van Petra
2 uur geleden
Dees Sodaar heeft een status geplaatst
"perfect loopweer: de eerste keer een heel uur = 12km. Volgend doel: 16 km uitlopen."
2 uur geleden
ProfielpictogramDUTCH ROAD RUNNERS
3 uur geleden
ProfielpictogramBodyofadancer via Twitter
@TweetsByTor: Need new running trainers. Any suggestions?" @ZESTmagazine awesome run today in New Balance Minimus (Vibram sole) #gobarefoot
Twitter4 uur geleden · Beantwoorden · Retweet
Esther heeft gereageerd op blogbijdrage 'IJsselsteinloop' van Petra
8 uur geleden

© 2012   Gemaakt door ronnie.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden