Wat draag je het liefst tijdens het lopen: Tight-short-rokje of misschien gewoon een bermuda.

Zelf draag ik het liefst een ruim vallende short. Dit vind ik prettiger zitten dan een basismodel, hoewel ik deze weer liever tijdens een wedstrijdloop draag. Ik moet dan wel m'n benen flink insmeren i.v.m. het schuren. In de winter een lange tight en in de zomer bij slecht weer soms nog wel eens een korte tight.
Er ligt genoeg in m'n kast, dus variatie zat, een bermuda ontbreekt echter :)!

Weergaven: 523

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Tights, als ik geen fietsbroek (met bretels) aanheb. 'k Ben een fietser die (ook) is gaan lopen, vandaar.

Nog een hele interessante vraag....

-Wat draag je het liefst onder je tight, bermuda, rokje, loopbroek (baggy / vlinderbroek, met binnenbroek), tuinpak etc.?

Ik ben meer iemand van de onderbroek onder de tight en de vlinderbroek en aan het binnenbroekje van de baggy heb ik wel genoeg.

Een tijd geleden zag ik tijdens het hardlopen een man voor me opdoemen, die erg veel haast leek te hebben. Hij was gekleed in een spijkerbroek, houthakkersshirt en stevige schoenen. Ik trok me daar niet teveel van aan, maar hij had er flink de pas in en beschikte ook over een mooie loopstijl.

Ik was in Harmelen aangekomen en stond me aan het eind van m'n duurloop wat uit te rekken en wat schetst mijn verbazing..... opeens komt mij diezelfde man weer langszij lopen, nog steeds in dezelfde loopstijl en haast leek hij niet te hebben, maar hij liep nog steeds in dezelfde snelheid.

Waarschijnlijk bezig met een duurloop, dus wat je draagt maakt blijkbaar niet zoveel uit.

Ik draag er meestal niks onder. Bij temperaturen omstreeks de 10 graden met redelijk wat wind wil ik nog wel eens een driekwart onder de fietsbroek hebben om de knieen te beschermen. Die zijn bij mij wat kougevoelig. De driekwart is dan net te dun om alleen te dragen.

Wanneer het maar kan draag ik shorts, niet extreem baggy maar wel wat ruimvallend.

Tijdens wedstrijden wil ik nog wel eens een kek heel kort broekje dragen, maar niet zo'n vlinderbroekje, die vind ik echt heel lelijk (sorry vlinderbroekjesdragers). Van schuren heb ik gelukkig niet zo'n last.

Alleen als het echt te koud is (of tijdens onze clinics als je wat meer stil staat) draag ik met tegenzin een lange tight. In alle gevallen gewoon een dunne zomertight, die dikke tights zijn me veel te warm. Korte tights vind ik het ergste van allemaal, die draag ik echt nooit (sorry kortetightsdragers)!

Twee vragen waaruit blijkt dat ik nog uit een ander hardloopleven stam:

• weet iemand nog dat tights vroeger 'runningpants' genoemd werden? Die term hoor ik nooit meer…

• ik zou het liefst in de winter zo'n ouderwetse Ron Hill pant dragen, kent iemand die nog? Die zaten wat losser dan een tight, en waren van een wat ouderwetse stof (geen lycra). Meestal waren ze donkerblauw (ook niet erg hip meer). Vaak hadden ze nog zo'n rotbandje onder de voeten door. Toch eens kijken of ze die nog ergens verkopen…

@frunning - runningpants bestaan nog steeds, een ruim vallende loopbroek gemaakt van dezelfde stof als een strakke looptight, ze zijn ook nog steeds te koop!

kijk voor kleding van ronhill op www.ronhill.com

succes!

Ruimvallend is niet helemaal de juiste term voor wat ik bedoel, het zit gewoon net wat minder strak dan een tight, het lijkt wel een beetje op een turnbroek. De stof moet ook juist niet hetzelfde zijn als van een tight (lycra of iets dergelijks) maar juist minder 'kunststof-achtig'.

Zal zo eens even kijken op Ron Hill's website, vorige keer dat ik daar keek was het 't allemaal nèt niet…

Meteen maar even gekeken, deze komt wel in de buurt van wat ik bedoel: http://www.ronhill.com/proDetails.php?pId=89&catNId=4&bUrl=...

Misschien toch eens eentje bestellen. Iemand anders interesse? Scheelt weer verzendkosten… :-)

Oops, ik zie nu pas dat het eigenlijk over broeken ging....maar evengoed mijn commentaar over bovenkleding maar laten staan...

Als het op loopkleding aankomt gaat er voor mij niets boven (merino)wollen loopkleding.

Ik loop in de lente en de zomer in een shirtje met korte mouwen en in de herfst en winter ga ik over op een iets dikkere uitvoering met lange mouwen, al dan niet met een rits op de borst voor extra koeling.

Het grote voordeel van wol vind ik dat het niet schuurt, het voert prefect vocht af, koelt in de zomer en houdt je warm in de winter en het is heerlijk licht

RSS

Recente activiteiten

ProfielpictogramFiveFingersNL via Twitter
@twunning_be @frunning Bij genoeg animo, of course! Corrado komt graag nog een keertje ;-)
Twitter23 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@BasvanDokkum Zie contactpagina http://t.co/5HCC8SuW ;-)
Twitter24 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@johannesdeloper Wij zijn benieuwd wat je te melden hebt ;-)
Twitter26 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
RT @Mr_Trix: Ik ben weer erg blij met me nieuwe @FiveFingersNL kon niet kiezen heb gelijk maar 2 paar gekocht deze en http://t.co/cCOG5ERJ
Twitter27 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@BarefootRnnngNl @team71_dsg Zeker een uitdaging! Gedachte even parkeren ;-) Successssss!!!
Twitter28 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@esselbrugge1976 @run2dayhgv Graag gedaan ;-)
Twitter28 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
RT @RichardRunning: @FiveFingersNL nog bedankt voor de Step by Step brochure. De 2 pagina's met voetenfitness heb ik uitgeknipt en opgeh ...
Twitter29 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'Ik ben lekker stout' van Arjan
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'De Helicopter Run Vliegbasis Gilze Rijen' van Jean Paul Vintcent
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'Weinig kans op sneeuw in juni' van Niels uit elst
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'we zijn d'r weer bij en dat is prima!' van leo boekestijn
2 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'IJsselsteinloop' van Petra
2 uur geleden
Dees Sodaar heeft een status geplaatst
"perfect loopweer: de eerste keer een heel uur = 12km. Volgend doel: 16 km uitlopen."
2 uur geleden
ProfielpictogramDUTCH ROAD RUNNERS
3 uur geleden
ProfielpictogramBodyofadancer via Twitter
@TweetsByTor: Need new running trainers. Any suggestions?" @ZESTmagazine awesome run today in New Balance Minimus (Vibram sole) #gobarefoot
Twitter4 uur geleden · Beantwoorden · Retweet
Esther heeft gereageerd op blogbijdrage 'IJsselsteinloop' van Petra
8 uur geleden

© 2012   Gemaakt door ronnie.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden