Hallo,

Heb een zeurderige pijn in rechterbil,na duurloop met tempoverschil 1.30 en ga Zondag trail by the Sea lopen.

Verstandig?Heeft iemand tips

Weergaven: 137

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi Karin, het kan mischien iets met de diepebil spieren te maken hebben. Een aantal van de volgende oefeningen kunnen mischien wel eens helpen : 

Versterken van de heupspieren & rekken van de diepe bilspieren

http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/oef_bij_bekkenklac...

ik heb hier ook een tijd last van gehad.

Een bezoek aan de podiatrist (en daarna inlegzooltjes) was voor mij de oplossing.

Voornamelijk een kwestie deze ( vaak vergeten) spieren trainen.

Ik gebruik zelf hiervoor o.a. een wobble board

Voor zondag zou mijn aanpak rusten, voelen en op het laatste moment beslissen zijn.

Ik heb vorig jaar een signaal genegeerd van een bilspier links bij een training op een donderdag en de zondag erop zou ik een halve marathon lopen. Bij 14 km uitgevallen, omdat ik letterlijk niet meer op mijn linkerbeen kon steunen. Zes weken niet kunnen hardlopen door een erg pijnlijke (diepe) bilspier. Kreeg bij de fysio oefeningen mee voor versterken core stability (heup, bekken, onderrug, buikspieren). Daarna nooit meer last gehad...

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie.... (maar ik zou voorzichtig zijn om op een wedstrijd te knallen als je pijnsignalen hebt)

Hoi Erik,

Heb vanaf Zondag niet meer hard gelopen en het voelt redelijk goed,ik ben een langzame trailster dus knallen kan ik zoiezo niet,ga morgen bij the trail by te sea starten en genieten en kijken wat ie doet,hoop te finishen en geen last te krijgen.De corestability oefeningen liggen nog steeds op de plank,maar ga hier zo gauw mogelijk aan werken.

RSS

Recente activiteiten

ProfielpictogramFiveFingersNL via Twitter
@twunning_be @frunning Bij genoeg animo, of course! Corrado komt graag nog een keertje ;-)
Twitter22 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@BasvanDokkum Zie contactpagina http://t.co/5HCC8SuW ;-)
Twitter24 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@johannesdeloper Wij zijn benieuwd wat je te melden hebt ;-)
Twitter25 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
RT @Mr_Trix: Ik ben weer erg blij met me nieuwe @FiveFingersNL kon niet kiezen heb gelijk maar 2 paar gekocht deze en http://t.co/cCOG5ERJ
Twitter26 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@BarefootRnnngNl @team71_dsg Zeker een uitdaging! Gedachte even parkeren ;-) Successssss!!!
Twitter27 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
@esselbrugge1976 @run2dayhgv Graag gedaan ;-)
Twitter28 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
RT @RichardRunning: @FiveFingersNL nog bedankt voor de Step by Step brochure. De 2 pagina's met voetenfitness heb ik uitgeknipt en opgeh ...
Twitter28 minuten geleden · Beantwoorden · Retweet
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'Ik ben lekker stout' van Arjan
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'De Helicopter Run Vliegbasis Gilze Rijen' van Jean Paul Vintcent
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'Weinig kans op sneeuw in juni' van Niels uit elst
1 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'we zijn d'r weer bij en dat is prima!' van leo boekestijn
2 uur geleden
Harrie heeft gereageerd op blogbijdrage 'IJsselsteinloop' van Petra
2 uur geleden
Dees Sodaar heeft een status geplaatst
"perfect loopweer: de eerste keer een heel uur = 12km. Volgend doel: 16 km uitlopen."
2 uur geleden
ProfielpictogramDUTCH ROAD RUNNERS
3 uur geleden
ProfielpictogramBodyofadancer via Twitter
@TweetsByTor: Need new running trainers. Any suggestions?" @ZESTmagazine awesome run today in New Balance Minimus (Vibram sole) #gobarefoot
Twitter4 uur geleden · Beantwoorden · Retweet
Esther heeft gereageerd op blogbijdrage 'IJsselsteinloop' van Petra
8 uur geleden

© 2012   Gemaakt door ronnie.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden