Het digitale dorpsplein voor hardlopers uit België en Nederland
Motorola komt met de MotoACTV. Dit 35 gram zware, vierkante apparaatje kan heel veel: je kunt het om je arm, met een mount op je fiets of om je pols dragen. De MotoACTV kan muziek afspelen en het helpt je bij het sporten, want het houdt snelheid, afstand en verbrande calorieën bij. Je kunt 4.000 nummers opslaan in de MotoACTV en het onthoudt bij welke van die nummers je het beste presteert en zal deze bij je volgende workout dan ook afspelen om je tot nog een betere prestatie te laten komen. Om je te bevrijden van al die draadjes heeft Motorola ook twee Bluetooth-headsets op de markt gezet, die speciaal bedoeld zijn voor tijdens het sporten. De SF700 en de SF500 zijn headsets die je niet alleen naar muziek laten luisteren, maar ook de informatie van je workout via de MotoACTV doorgeven. Echt bijzonder is dat deze headsets ook je hartslag kunnen meten en dit doorgeven aan de MotoACTV.
Wanneer je terugkomt van je training en je komt in het bereik van een WiFi-signaal, zal de MotoACTV alle data uploaden naar www.motoactv.com. Dat is een soort Runkeeper, maar dan helemaal afgestemd op het apparaatje om je pols. Zo kun je je trainingen plannen en analyseren. Wanneer je niet aan het sporten bent, is de MotoACTV een horloge dat je kunt koppelen met je telefoon. Je kunt dan telefoontje opnemen, SMS’jes lezen en de muziekspeler bedienen. Uiteraard kun je ook de tijd aflezen. De software die dit kleine apparaat aanstuurt is gebouwd bovenop Android en vanaf 6 november zal de MotoACTV te koop zijn in de Verenigde Staten voor $249,- voor de 8GB-versie en $299,- voor de 16GB-versie.
Tags:
Permalink Antwoord van Tom Glimmerveen op 21 Oktober 2011 op 18.05 
Permalink Antwoord van Frunning op 25 Oktober 2011 op 1.36 Mooi apparaat, veelbelovend ook, maar ik houd het graag gewoon op m'n iPhone met Runkeeper.
Eigenlijk vind ik daarvan het enige nadeel dat het toestel wat groot en daardoor onhandig mee te nemen is, maar verder heeft het voor mij alleen maar voordelen:
• met name bij lange duurlopen vind ik het een fijn idee een telefoon bij me te hebben (niet om de telefoon aan te nemen als ie over gaat, maar om 'm te kunnen gebruiken mocht dat door omstandigheden nodig zijn)
• soms is de omgeving zo mooi dat ik graag een fotootje maak met de ingebouwde camera
• ik ben zeer tevreden over Runkeeper (de app en de website en de actieve community er omheen)
• m'n telefoon kan alles en nog veel meer wat dit horloge kan, behalve de hartslagmeter in de headset, dat is een mooie functie
• ik heb AL m'n muziek bij me i.p.v. een beperkte lijst
• samen met m'n Bluetooth headset heb ik ook nu geen draadjes
Kortom, vooralsnog geen reden om te switchen :-)
Permalink Antwoord van Stephan liebregt op 17 Januari 2012 op 20.00 
Dees Sodaar heeft een status geplaatst© 2012 Gemaakt door ronnie.