Het digitale dorpsplein voor hardlopers uit België en Nederland
Wie heeft ervaringen met het vertalen van eindtijden van de ene afstand naar de andere?
Op www.runnersweb.nl zag ik bijvoorbeeld de formule T2 = T1 x (D2/D1) x 1,06.
Met een pr op de 21,1 van 1:24:31 zou dat een beoogde tijd op de marathon zijn van ruim 2:56.
Ook met pr's op andere afstanden kom ik daar plus/minus een minuut op uit.
Is jullie ervaring dat dit soort vertaaltabellen haalbaar zijn? (waarbij de aanname is dat iemand natuurlijk goed genoeg getraind is om de marathon te kunnen lopen)
==> Die vertaalde 'sub3' op de M komt me namelijk wat snel over.
Erik
Tags: marathon
Permalink Antwoord van Henry van der Vegt op 23 Februari 2012 op 22.30 Hoi Eric
Probeer deze een op feelrace.com als ik jouw tijd invul kom je op ongeveer op 2:58:46 uit, het is iets meer maar denk wat realitischer met name als de race zo kan opbouwen als daar word voor gesteld. Met rustiger beginnen en sneller eindigen verdeel je energie voorraad beter over het hele traject.
Mij idee hoor, tenminste ik ga het proberen en kijken hoe dit uitpakt.
Permalink Antwoord van Erik Langeveld op 24 Februari 2012 op 8.22 Henry,
thanx voor deze link. Is ook een leuke invalshoek. Ik ga hem bestuderen en kijken of het matcht. Alles wat helpt om sub3 te lopen is welkom :-)
groet, Erik
Permalink Antwoord van Erik Langeveld op 24 Februari 2012 op 10.28 Ik heb er nader naar gekeken en de gedachte er achter spreekt me aan. Het komt logisch over (enige is dat je wel voldoende power moet hebben om de snelheid aan einde vast te houden). Moeite waard om uit te proberen!
Permalink Antwoord van Henry van der Vegt op 24 Februari 2012 op 11.25 Probeer het eerst in ook op wat kleinere schaal bv een 10K en 21K.Vooral in het begin een beetje temperen is moeilijk, het moet geen remmen zijn maar lekker relax weggaan zijn. Op het eind krijg je vanzelf vleugels omdat iedereen stuk zit en jij niet.
Permalink Antwoord van Koen Martens op 26 Februari 2012 op 20.28 Klopt Erik, 3 uur is wel erg positief.
2 x je halve marathon tijd plus 10 % geeft een betere indicatie.
Maar het is en blijft een onvoorspelbare afstand, zeker als het pas je eerste marathon is.
Permalink Antwoord van Erik Langeveld op 26 Februari 2012 op 22.03 Ik loop 11/3 CPC, daar wil ik mijn pr scherper stellen. Op basis van die tijd stel ik mijn doelen bij voor R'dam. De 3 uur is een richttijd, je moet 'ergens' op weg gaan. Ik staar me er niet blind op en zal zeker niet teleurgesteld zijn als het niet lukt. But it's worth a try :-)

Dees Sodaar heeft een status geplaatst© 2012 Gemaakt door ronnie.