Het digitale dorpsplein voor hardlopers uit België en Nederland
Dit jaar heeft een aantal DRRers heel bijzondere prestaties neergezet op loopgebied en het leek ons daarom leuk om een DRRer van het jaar te kiezen. De volgende 7 mensen zijn genomineerd door de niet geheel onafhankelijke jury. Ongetwijfeld missen we nog mensen die genomineerd hadden moeten worden, maar als je nog iemand wilt voordragen; doe dat dan in de comments. Wij zullen een eventuele nominatie dan in overweging nemen!
Zo liep Leonie van de Haak een fantastisch NR op de 24 uur en bewees ze misschien wel het grootste ultratalent van de afgelopen jaren te zijn. In 2012 gaat ze de Spartathlon proberen te volbrengen.
Maar wat dacht je van Jan van de Erve die zijn droom verwezenlijkte door te finishen in de Spartathlon en daarbij ook nog ‘even’ als snelste Nederlander finishte.
Heleen Plaatzer brak dit jaar door op topniveau en werd in Breda Nederlands Kampioene op de halve marathon. Ze verpulverde in Amsterdam haar PR op de marathon (2h35), waar ze bovendien een zilveren medaille kreeg omgehangen.
Rik Wolswinkel verbaasde vriend en vijand door op indrukwekkende wijze de Kustmarathon te winnen. Ambitie, bluf en dromen kwamen samen, helemaal omdat zijn vriendin Ilonka van de Hengel de wedstrijd bij de dames voor het tweede jaar op rij wist te winnen. Een droomscenario!
Jo Schoonbroodt aka Jogger Jo of de Grijze Keniaan. 61 jaar jong en still going strong. Liep een parcoursrecord op de 60 van Texel bij de M60, een NR in dezelfde categorie bij de 6 uur in Stein en werd Nederlands Kampioen bij de M60 bij de Amsterdam Marathon. Zijn motto: een beetje van mezelf en een beetje van Maggi!
Pascal van Norden liep een ijzersterke 60 van Texel waar hij tweede werd in de tropische hitte en Luc Krotwaar tot het uiterste dwong. Zijn bijnaam is sinds de 60 van Texel Ultrarocky gezien zijn verleden als bokser. In Eindhoven liep hij in oktober een indrukwekkende marathon waar hij de snelste bij de M35 was en een PR neerzette van 2h35.
Je kunt stemmen t/m 7 januari door ‘vind ik leuk’ aan te klikken op het profiel van de genomineerden.
Tags:

Permalink Antwoord van Jerry op 23 December 2011 op 12.43 +1 voor Leonie van de Haak , wat een beest !
Permalink Antwoord van Ilonka van den Hengel op 23 December 2011 op 14.35 Wat een eer!! :)

Permalink Antwoord van Bjorn Paree op 23 December 2011 op 15.48 Lastig... mijn stem gaat naar Rik Wolswinkel ; hij gaf mij dit jaar het grootste juich moment,

Permalink Antwoord van ronnie op 23 December 2011 op 15.56 Ondanks de gierende kramp heb ik ook gejuicht toe ik in de duinen bij Zoutelande liep te strompelen!
Permalink Antwoord van RunningRonald op 23 December 2011 op 16.56 Wow, dit is moeilijk zeg... Het zijn allemaal kanjers!!
... na lang wikken en wegen: Rik !
Als je na 5 bier en mosselen de zeeuwen kunt verslaan op een bloedheet parcours... dan ben je voor mij een held!
ho correctie 5 westmalle avond voor de marathon is teveel het waren er 3 ;-)
Permalink Antwoord van Bob Stultiens op 23 December 2011 op 16.56 Ik kan moeilijk kiezen. Jan als mede-RUPS met een geweldige droomfinish in Sparta of Leonie met een super NBP en nog veel ruimte voor nog betere prestaties. Beiden hebben een enorme focus laten zien zonder het plezier in de sport te vergeten. Jan heeft dezelfde trainer als ik en Leonie heeft zo'n beetje dezelfde voeding als ik.
Toch kies ik voor Leonie. Haar absolute prestatie is de top van Nederland. Nooit heeft er een Nederlandse dame verder gelopen dan zij in 24 uur. Jan is niet de snelste Nederlandse finisher uit de geschiedenis. Beiden hebben ze wel hun mogelijkheden voor dat moment optimaal waargemaakt.
Permalink Antwoord van jan op 23 December 2011 op 17.46 Leuk en apart om tussen zo'n rijtje kanjers te staan. Als ultraloper is de keuze voor mij niet zo moeilijk: Léonie. Zij leverde een unieke prestatie in Aulnat en inspireert mij ook door haar beleving en gedrevenheid. Eigenlijk is ze ook nog maar een "broekkie" in ultraland, doorgaans een land vol krasse knarren en knarinnen.
Maar ja, heel veel respect is er ook voor "jogger" Jo, de speedmachine uit Limburg die maar blijft voortrazen...
En Pascal, ik bedoel, als je Luc Krotwaar het vuur aan de schenen kan leggen moet je wel van heel goede huize komen...
En Rik, over dromen die uitkomen gesproken, heel herkenbare emoties kwamen er los bij hem na het winnen van de mooiste marathon van NL...
En Heleen, wat een marathontijd, wat een jaar, wat een doorbraak!!!
Kortom, allemaal toppers, moeilijk kiezen, maar Léonie springt er voor mij uit.
Permalink Antwoord van Léonie op 23 December 2011 op 18.09 Ohw ohw ohw......nu is het tijd om eens even heel eerlijk te zijn. Ik heb heel veel respect voor de prestaties van Heleen en Jo. Vind Pascal een heerlijke frisse (en getattooeerde =D) wind in ultraland. Ik hou van Rik en Ilonka of ze nou marathons winnen of niet. Maar Jan is voor mij de onbetwiste winnaar. Hij heeft voor mij iets gedaan wat maar weinig mensen kunnen. De Spartathlon voorbereiden EN finishen met een lach. Tijden, afstanden en prestaties zijn allemaal ondergeschikt aan het pure geluk wat Jan uitstraalt. Hij heeft gedaan wat ik nu ga proberen. Dit jaar is voor Jan, volgend jaar meld ik me wel weer =D
Permalink Antwoord van Sierd Sikkema op 23 December 2011 op 18.56 ik stem voor 2 kanjers: Leonie voor haar Ultra prestatie op de 24H en Rik voor zijn voor overwinning in Zeeland

Dees Sodaar heeft een status geplaatst© 2012 Gemaakt door ronnie.